Šodien nedaudz paspēlējos ar jauno Flash 11 testa versiju un papētīju tā jauno 3D API – Molehill.
Pats pirmais piemērs vienkārši parāda trīsstūru renderēšanu. Nekas tāds, ko nevarētu panākt arī ar jau esošajiem Software renderētājiem, bet ātrdarbība, protams, daudz augstāka.
Nākošais, ko uzmeklēju ir dažādi efektu piemēri. Viens no tiem – environment mapping – redzamd šeit:
Interesants piemērs, kas parāda, ka arī Shader’i nav sveši Molehill (Flash 3D API). Būtībā jau Molehill ir OpenGL wrapperis ar savām īpatnībām.
Bet nu man sagribējās ķerties klāt pie reāliem piemēriem – spēlēm. Pirmā, ko apskatīju: Zombie Tycoon.
3D spēle Flash’ā liekas interesanti, protams. Vienīgi uz IE8 nedaudz iebremzēja, uz IE9 viss gāja gludi, īsti nevaru to izskaidrot, jo plugins tak viens.
Nākošā spēle, ko patestēju ir uz krievu Alternativa 3D dziņa bāzēts tehniskais demo: Max Racer.
Paspēlējos, izmēģināju arī fullscreen režīmu, bet tajā, kā jau Flash ierasts, strādāja tikai bultiņas un space. Tas nozīmē, ka 3D spēles iekš Flash tiks vadītas tikai ar peli, kas, savukārt, nozīmē, ka tās, visticamāk, būs arkādes un sociālās spēles. Pamēģināju arī ieslēgt Nvidia 3D Vision, bet tas, diemžēl, nestrādā ar Molehill. Žēl gan…
Kopumā, lai arī kolēģi man nepiekrīt, es uzskatu, ka jau pavisam drīz sāks rasties kaudze ar 3D sociālajām spēlem, kas piesaistīs daudz jaunus spēlētājus – 3D cienītājus. Pie tam, izskatās, ka 3D iekš Flash pilnībā izmainīs spēļu tirgu, jo lietotājam nekas nebūs jāinstalē (ņemot vērā, ka parastam lietotājam Flash jau ir uzinstalēts). Ja godīgi, tad ar laiku es paredzu instalējamo spēļu izmiršanu un pirātisma apkarošanu ar spēļu abonēšanas iespēju. World of Warcraft Flash’ā nebūtu nekāds brīnums. Gaidam, kad iznāks oficiālā Flash 11 versiju un skatamies, kā tas mainīs spēļu tirgu.